Őrbottyán EGYVELEG [2024.01.16. 10.00-11.00]

 Versek listája:

1., KRISZTA 

2., Az ágak meséje

3., Ha lesz egy lányom

4., Országút

5., Körút

6., Engem nem zavar 


KRISZTA

Gyermekként szemedbe nézve azt gondoltam, hogy a gyermekeim nálad jobb nagymamát majd nem is kívánhatnának,

s órákon át írtam és írtam az oldalakat egy könyvbe, amelyek arról szóltak, hogy hogyan vigyáznék szeretett lányodra és unokáidon keresztül hogyan árasztanálak el Téged szeretettel és tisztelettel.


Gyermekként szemedbe nézve azt gondoltam, hogy a gyermekeim nálad jobb nagymamát majd nem is kívánhatnának,

s órákon át írtam és írtam az oldalakat egy könyvbe, amelyek arról is szóltak, hogy mit köszönhetek Neked, amiért a lányod azzá lett, aki, amiért érdemes Őt nagyon szeretni.


Gyermekként szemedbe nézve azt gondoltam, hogy a gyermekeim nálad jobb nagymamát majd nem is kívánhatnának,

s szemedbe nézve egy harcos és erős nőt láttam, aki mindent megtenne a családja összetartásáért.

De ugyanakkor láttam szemedben tükröződni a világ és az életed akkori fejezetének viszontagságai miatt érzett ellenszenved,

s bennem motoszkált egy nyughatatlan érzés, hogy az életed majd a lányoddal és az unokáiddal közösen széppé tegyem.

Hogy megannyi közösen Neked szánt szeretetteljes öleléssel,

s oly sok kedves emlékkel.

Jövendőbeli családommal értelmet adjak az életedben az újrakezdésnek,

lányoddal és unokáiddal egymást kézen fogva mindig emlékeztessünk Téged arra, hogy miért is lehet örülni az életnek.

Hogy mindig fel lehet fedezni valami szépet tavasszal a természet felébredésében,

a nyarat kellemesen előrevezető mindennapok perceiben.

Hogy mindig, legyen az ember bármennyi idős képes arra, hogy ugyanolyan elégedettséggel megpihenjen nyáron a beérkezés évszakában egy jéghideg frissítővel a kezében,

egy nyugágyon hátradőlve a perzselő hétköznapokban.

Hogy az évek előrehaladtával a nyár végét követően egyre nagyobb súly az ember vállán a fűtésszámla,

de azért a szíve mélyén képes arra, hogy a barnába öltözött természetet, a lehulló falevelekkel és a zöld, szúrós köntösökből kibújó gesztenyéket ugyanolyan lelkesedéssel megcsodálja.

Hogy az évek előrehaladtával minden egyre nehezebbnek tűnik,

de ennek ellenére a karácsonyra való készülődés és az ünnep pillanatainak hatására a magunk mögött hagyott év nehézségei távolinak tűnhetnek.


Gyermekként szemedbe nézve azt gondoltam, hogy a gyermekeim nálad jobb nagymamát majd nem is kívánhatnának,

s ezt a szerencsét úgy háláltam volna meg a sorsnak, hogy minden erőmmel azon lettem volna, hogy unokáid már a fogantatásuk pillanatától kezdve biztonságban érezzék magukat.

Amikor pedig elérkezett volna a nagy pillanat,

akkor bársonyfelhőn biztató szavakkal támogattam volna lányodat (,,Képes vagy rá! " ; ,,Tudom, hogy meg tudod csinálni!" ; ,,Hiszek benned!" ; ,,Egy nagyon erős nő vagy, mert...") , hogy az unokáid az életükben szeretettel és a világ biztonságába vetett hittel induljanak.

S az unokáid élet iránti szeretetét még jobban erősítettem volna azzal,hogy szemük láttára és fülük hallatára annyiszor dicsértem volna a lányodat, annyiszor ölelgettem volna, 

ahányszor csak megtehettem volna.


Most itt ülök az asztalnál néhány évvel később és fényképedet nézem, s látom rajta azt a szívből jövő mosolyt,

amely mindig is hozzád tartozott.

S létezését bár nem mutattad találkozásunkkor a külvilágnak,

de mindig is éreztem, hogy az az igazi arcod, amit a fénykép mutat.

S bár nem valósulhattak meg a versben fogalmazott vágyak,

de ennek ellenére a neved jelentése számomra továbbra is ugyanaz maradt, mint az álmodozásom alatt.

Neved jelenti számomra az erőt,

az igazságérzetet és a talpra állást.

Vác, 2023.augusztus 5.


Az ágak meséje

Régi jó barátokként azt suttogják, hogy mindig jó valahová hazatérni,

hogy a világban érdemes a szépet keresni.

Régi cinkosként arra biztatnak, hogy mindig lehet a csodákban hinni,

s egy nagyon jó befektetés egymás napjait széppé tenni.

Annak a látványa, ahogyan  egy arany színű égősor köntösként átöleli a szúrós  tűleveleket,

a belső békéhez és elégedettséghez vezető út rögösségére emlékeztet.

Vác, 2023. december 24.


Ha lesz egy lányom

Ha lesz egy lányom,
határtalan örömmel fogom fogadni ezen a világon.

Ha lesz egy lányom ,
minden nap el fogom neki mondani , hogy miért imádom.
Az lesz a napi célom, hogy mosolyába életet, szemébe boldogságot varázsoljak,
a kis szeretet csomagomnak szeretetet adjak, biztonságot biztosítsak.

Ha lesz egy lányom,
annyiszor fogom ölelni és megszeretgetni ahányszor csak tudom.
Akkor lesz teljes a napom,
hogyha arcán tükröződik a boldogság , mint égen a napsugár.

Ha lesz egy lányom,
nem fogom elvárni , hogy TÖKÉLETES legyen.
Az élet egyik igazsága szerint a tökéletesség egy ember esetében nem létezik,
mert a tökéletlenségben rejlik olykor a tökéletesség.

Ha lesz egy lányom ,
bármit szeretne majd csinálni, bármivel szeretne majd foglalkozni én támogatni fogom.
Meg fogom majd tanítani arra , hogy az ember akkor lehet sikeres , ha amit csinál azt szeretettel csinálja,
Mert a hit és a szeretet csodákra képes,
ez a két dolog köveket , sziklákat  , dombokat , hegyeket mozgat meg.
S ha úgy hozza az élet , akkor a csillagokat is lehoznám majd az égről az én kis drágámért,
de nem fogom az égről az összes csillagot lehozni , mert néhány csillag jobban mutat az égen,
s majd szeretném neki megmutatni , hogy hogyan lehet azokat lehozni.

Ha lesz egy lányom,
megtanítom neki , hogy a megérzéseire hallgasson.
Az okos megérzésekre , mert a test sosem hazudik,
a test egy színpad , ahol a lélek zenéje játszódik.
Nem véletlen akad , szúr , fáj valami,
nem véletlen múlik el a fájdalom akkor, amikor.
A lélekben játszódó történések intézkednek annak ügyében,
hogy egy betegség ne találja meg az embert,
hogy a test milyen tüneteket produkáljon.

Ha lesz egy lányom,
Nőként fogok vele bánni.
Ha majd elviszem valahova kinyitom előtte az ajtót,
lesegítem róla a kis kabátot.
Meghallgatom majd akármikor,
kisírhatja magát , kiöntheti kicsi szívét a vállamon.
Sokat fogom majd dícsérni az édesanyját a szeme láttára,
s a füle hallatára.

Ha lesz egy lányom,
szeretni fogom őt , hogy felnőve a világban szeretni tudjon.
Vigyázni fogok rá és ott leszek mellette , ameddig megtehetem,
előbb történjen velem valami rossz , mint hogy neki bármi baja legyen.
Hagyni fogom őt olykor álmodozni,
hogy legyenek álmai.
Hagyni fogom őt olykor unatkozni,
hogy legyenek gondolatai.
Örömmel fogom bármikor hallgatni,,
mert biztos rejtve valami újat fog a világból mutatni , a dolgokról tanítani.

Vác, 2019.július 23.


Országút

 Irodaházakat és bevásárlóközpontokat magam mögött hagyva,

a nyári naplementében megyek tovább az országúton haza.

S az ismerősen hol kanyargós, hol egyenes úton haladva,

az utat átölelő fák zöld lombjaira tekintve eszembe jut gyermekkorom oly sok meghatározó emléke.


Van, aki csak táblák, körforgalmak, benzinkutak és házak sormintáját,

van, aki az alvó városok katonás vasszigorral, megvalósuló egymás után sorakozását,

van, aki a térképen csak egy hosszúra nyúlt vonalat,

van, aki csak egy jelentéktelen, az  árvizek és a hétköznapi bosszúságok (pl.balesetek, dugók) által megkarcolódott főutat,

látja a nekem oly sokat jelentő, családi programok, gimnáziumi színház látogatások láthatatlan emlékképeivel kivilágított országútban.


Irodaházakat és bevásárlóközpontokat magam mögött hagyva,

a nyári naplementében megyek tovább az országúton haza.

S a mások számára láthatatlan, de számomra mégis jól látható emlékképek gyöngéden simogatják a lelkemet,

melynek hatására én mosolyommal figyelem a buszon a körülöttem lévő embereket.


Országút ilyenkor jövök rá, hogy milyen sokat jelentesz nekem,

s remélem, hogy még nagyon sok évtizeden keresztül járhatok utadon, hogy az idő előrehaladtával egyre több kellemes emlék jut majd eszembe, amikor rajtad haladva utazok haza.


2-es út - Budapest > Vác , 2023. június 30.



Körút

 Egy megosztó gyűrű,

 amelynek leírása megosztó benyomást kelt az emberben.

Mert leírásának kulcsszavai egyszerre szólnak a devianciáról, rendbontásról,

de ugyanakkor a sokféle éttermekről, üzletekről.

S ez a megosztó gyűrű színek  szélsőséges árnyalatában,

a zöld, sárga, szürke, fekete színek szélsőséges árnyalatában.

Összeköti egymással a II. és XI. kerületet,

s a gyűrűre a VI., VII., VIII. és IX. számok vannak felvésve a Körút térképre rajzolt gyűrűjére, amikor összeköti egymással a két kerületet.

Budapest, 2022. március 21. 16:00


Engem nem zavar

Az elmúlt évek viharai biztatják az embereket arra,

hogy a férfiak számára legszebb dombok felemelő funkcióját a tabuk talajára lenyomja.
Hogy csak a magazinos és social médiás kéjelgések szerepében legyenek ábrázolva,
s a pajzánabbnál pajzánabb poénokban legyenek megfogalmazva.
S ezek a viharok frusztrálják a nőket, hogy a legcsodálatosabb feladatukat tartsák titokban,
s amint világra hoznak egy gyermeket azonnal retusálják el testüket, mert szeretett párjuk elhagyja őket.

Engem nem zavar, ha a buszon, parkban, vagy netán az étteremben arra leszek figyelmes, ha egy nő táplál egy életet,
s pajzán viccek és 18 karikás magazinok címlapjai helyett a gondoskodás, táplálás és szeretet funkciójában látom a női melleket.
Nem zavar, mert számomra a tabuk talajára lenyomott rituálé a gondoskodás és intimitás szimbóluma,
s amikor hozzájuk érek tudom, hogy nemcsak a címlapok és a pajzán viccek alatt jelenhet meg a ,,női mellek" szókapcsolat.

Engem nem zavarnak a csíkok és nem léteznek számomra plusz kilók,
mert annak az Amazonnak, aki képes volt arra, hogy hosszú hónapokon keresztül vigyázzon egy kis életre, majd eltaláljon arra a helyre, ahol legszebb kincsét kezében tartva mosolyogjon a világra, annak a nőnek nincs semmi oka arra, hogy önmagát bármiért is okolja.

Vác, 2021.augusztus 1. 10:45
augusztus 1.#szoptatás világnapja  # a világon nem létezik olyan dolog, ami miatt egy nő ne lehetne gyönyörű

[2024.01.16.]

Megjegyzések