Az Őrbottyáni Segítő Kéz Szociális Szolgálat vendége voltam 2024.04.16-án

 Kedves Olvasóim!

A mai nap folyamán megtartottam a 2024.áprilisi olvasóklubot az Őrbottyáni Segítő Kéz Szociális Szolgálatnál.

A mostani alkalom egy részből állt, amelyben saját verseket olvastam fel.

Felolvasott versek listája:

1. PUZZLE

2. Mesevonat

3. Emlékszem

4. Kézfogások meséi


PUZZLE


Egy napsütéses szombat délután, amikor az emberek a környezetemben ünnepelték a tavaszt,
mi is együtt ünnepeltünk és úgy éreztem, hogy a PUZZLE minden darabja a helyére került.
S az egykor érzett haragból épült sziklák, amelyek éveken át szorították szívemet,
jó érzés volt szembesülni azzal, hogy eltűntek.
Jó érzés volt Veled és családoddal közösen ünnepelni,
egy régi ellentétet barátsággá összekovácsolni.
Jó érzés volt az évekkel ezelőtti kibékülés és az oly sok közös beszélgetés után felszabadultan Veled és családoddal együtt időt tölteni,
a tavasznak és a megújulásnak örülni.
S amikor családoddal együtt hazaindultatok jó érzés volt Veled kezet fogni, a hátadat megveregetve megölelni,
az egykori szakadékra és a harag szikláinak törmelékeire nosztalgikus érzéssel visszanézni.

Vác, 2024.04.12.

 


Mesevonat

 Szabadnak érzem magam a fák lombjait, a zöld mezőt, az állomásokon túl a családi házakat látva,

 miközben örömmel tölt el a tavasz és a boldogság illata.


Szabadnak érzem magam az otthonom és a munkahelyem közötti úton a gyermekkori emlékeket felidézve,

amikor valami megérzéstől vezérelve a játék kormányommal a Gödöllői úton Őrbottyánon át Gödöllőre utaztam képzeletben.

Vác - Őrbottyán között vasúton 2024.március 26.



Emlékszem...

Emlékszem a sok kézfogásra, köszönésre,

 a délutáni edzésekre, s a sulis beszélgetésekre.

 

Emlékszem barátságunk első közös élményére,

egy 10 évvel ezelőtti november 24-ei délutánra, amikor segítettél osztálytársaimnak a nordmann fenyő ágaival betakart adventi koszorú gyertyáinak elkészítésében.

S mindketten azt a feladatot kaptuk, 

hogy a gyertyákat szalvétákkal betakarjuk.

S emlékszem mindketten egyforma szalvétákkal dolgoztunk,

s a szalvéták színe piros volt, s rajtuk egy nagy gyertya világított.


Emlékszem egy 3 évvel ezelőtti  késő őszi csütörtök reggelre,

18. születésnapod reggelére.

Amikor az iskolai véradás napján az aulában büszkén a nyakadba ugrottam,

mert  felnőtt életed első napján segítettél sok válságban lévő ember életén, s arra máig nincsenek szavak, hogy abban a pillanatban  Rád milyen büszke voltam.


S emlékszem a Szalagavatónk utáni állófogadásra,

amikor kólával koccintva kívántunk egymásnak sok szerencsét és fogalmaztuk meg azt, hogy legyen sikerekben gazdag, de legfőképpen kiegyensúlyozott mindkettőnk életútja.


Vác, 2021.november 14. 21:32



Kézfogások meséi

November van és a naptáramban ott virít egy dátum, amely nagyon sokat jelent nekem,

 ez a dátum idén ugyanúgy szerdára esik, ahogyan a születésed évében.

E köré a dátum köré rendeződik oly sok mese a kézfogásokról,

 a gesztus mögött megbújó gondolatokról. 

S ha lesz egyszer valaki, aki az életben megkérdezi tőlem, hogy a neved miért szerepel évek óta a számomra legkedvesebb férfi utónevek listáján,

akkor a versben szereplő meséket fogom Neki elmesélni.


Azokban a mesékben, ahol összefutottunk  az egymás alá bukó iskolai órákban,

s  nevetve üdvözöltelek Téged, ilyenkor a kézfogások azt üzenték, hogy: 

Nagyon örülök, hogy látlak! Legyen szép napod! 


Azokban a mesékben, ahol az oldalakat grandiózus ünnepnapokról készült képek díszítették,

ott az ünnep lázában szorítottam kezed, veregettem vállad az alábbi jókívánsággal, hol kimondva, hol kimondatlanul ellátva:

Kellemes ünnepeket kívánok Neked és üdvözlöm az egész családot!


Azokban a mesékben, ahol mindenféle kiemelt pillanat nélkül azt láttam, hogyan bánsz az emberekkel,

szívemet egy mélyről jövő büszkeség és szeretet töltötte el, ilyenkor  könnyeimet mások elől elrejtve szorítottam kezed, veregettem vállad a következő kimondatlan üzenettel ellátva: 

Büszke vagyok Rád és köszönöm a szüleidnek, hogy felneveltek Téged! 

Köszönöm szeretetre méltó, végtelenül erős és odaadó nővérednek, hogy születésedtől kezdve vigyáz Rád, gondoskodik Rólad és körülvesz szeretetével!

Vác, 2023. november 14. 


Kép forrása : Saját fénykép

[2024.04.16.]





Megjegyzések